Tietoisuustaidot:

  • opettavat olemaan läsnä tässä hetkessä

  • auttavat tekemään vaikeissakin tilanteissa tietoisia ratkaisuja

  • auttavat suhtautumaan ongelmiin uudella tavalla

  • vähentävät ahdistusta ja lisäävät stressinsietokykyä

 

Jooga:

  • rentouttaa paineiden keskell�

  • virkistää ja auttaa keskittymään

  • vähentää stressiä ja sen aiheuttamia oireita

  • parantaa työtehoa


     




















































  • arrow-top Sivun alkuun




    Työhyvinvointipalvelut


    Lisää keskittyneisyyttä, luovuuutta ja iloa työhön!

    Vähemmän sairauspoissaoloista aiheutuvia kustannuksia

     

     

     

    • Stressi ja stressiperäiset sairaudet aiheuttavat suuren osan työpoissaoloista. Stressaantunut työntekijä ei myöskään työssä ollessaan kykene täyteen suoritukseen.


    • Mindfulness eli tietoisuustaidot ja tietoisen läsnäolon psykofyysinen joogaharjoitus vaikuttavat tutkitusti sekä ennaltaehkäisevästi että parantavasti stressiperäisiin oireiisiin ja sairauksiin. Tietoisuustaitoja säännöllisesti harjoittamalla keskittymiskyky ja dynaamisuus lisääntyy ja yhteistyötaidot kehittyvät. Lyhytkin 10-15 minuutin säännöllinen harjoitus vaikuttaa myönteisesti.

     

    www.taloussanomat.fi/2012/05/24/viimeisin-villitys-suomen-tyopaikoilla-meditointi

     

    www.kauppalehti.fi/uutiset/meditaatio-hiljentaa-kohinan

     

    Tietoisuustaito- ja stressinhallintavalmennus


    Valmennus sopii ohjelmaksi tyhy-päivään tai kokousten yhteyteen aktivoimaan luovuutta ja lisäämään läsnäoloa.

    Tietoisuustaitovalmennuksen järjestäminen kurssimuotoisena auttaa menetelmän omaksumisessa osaksi jokapäiväistä elämää.


    Tietoisuustaidot - Mindfulness voimavarana työssä - esite.

     

     

    Tietoisuustaidot kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin lähteenä

    (1,5 tuntia - 1 päivä tai 4-8-viikon kurssi, joka sisältää myös itsenäisiä harjoituksia kokoontumisten välillä)

     

    Valmennuksessa perehdytään tietoisuustaitoihin (Mindfulness) ja opitaan keskittymis- rentoutumis- ja läsnäoloharjoituksia.

    Sisältö esim.

    • Mielen ja kehon yhteys ja vaikutus hyvinvointiimme
    • Stressin synnystä ja miten siihen voi vaikuttaa
    • Tekemisen mielentilasta läsnä olemisen mielentilaan
    • Hengitys rauhoittumisen ja rentouden lähteenä
    • Hyväksyvä tietoinen läsnäolo arjessa
    • Huomion suuntaamisen voima
    • Tietoinen läsnäolo kivuissa ja tunteissa
    • Tietoisen läsnäolon helppoja, arkeenkin sovellettavia harjoituksia
    • Psykofyysisiä tietoisen läsnäolon rentouttavia ja virkistäviä joogaharjoituksia/ taukojoogaharjoituksia
    • Haluttaessa Mindfulness - harjoituksia stressinhallintaan äänitteet osallistujille läsnäolon laajentamiseksi jokapäiväiseen elämään

     

     

    Valmennukseen voi yhdistää myös luonnossa tehtävän osuuden tai työpaja voidaan toteuttaa kokonaan ulkona :

     

    Tietoisuustaitoharjoituksia luonnossa  

    Viritämme kehomme ja mielemme rentouttavin hengitys- ja läsnäoloharjoituksin. Harjoitamme keskittynyttä kävelyä ja teemme erilaisia energisointi- ja keskittymisharjoituksia luonnon keskellä.

     

     

    Työpaja yhdistettynä viikottaiseen työpäivän jälkeiseen rentouttavaan ja virkistävään tietoisen läsnäolon joogaharjoitukseen on tehokas tapa oppia rentoutumaan ja löytää uutta energiaa.

    Pyydä tarjous info@joogaterapia.fi

     


    Tietoisuustaidot ja jooga stressinhallinnan tukena -kurssi

    (kesto 1-1,5 tuntia 4-8 viikon ajan)


    Kurssi alkaa työpajalla, jossa tutustutaan tietoisuustaitoihin ja opitaan läsnäoloharjoituksia stressinhallinnan tueksi. Jatkossa opitaan lisää stressinhallintakeinoja helppoon tietoisen läsnäolon joogaan yhdistettynä.

     

    Tietoisuustaidot pohjautuvat hyväksyvän tietoisen läsnäolon harjoituksiin (Mindfulness-based stress reduction) ja ovat joogan lisäksi tutkitusti erittäin tehokkaita stressinhallinnassa, stressiperäisten sairauksien ja oireiden hoidossa, ahdistuksen ja masentuneisuuden lievittäjänä, luovuuden, keskittyneisyyden ja fyysisen terveyden lisäämisessä.

     

    Kurssilla voi oppia päästämään irti turhista ajatuksista ja haitallisista reagointitavoista sekä oppia kokonaan uusi tapa olla läsnä.

     

    Mahdollista myös järjestää pelkkä tietoisuustaitotyöpaja tyky-ohjelmana.

    Pyydä tarjous info@joogaterapia.fi

     

     

    Työpäivän jälkeinen rentouttava ja virkistävä joogatunti   (kesto 1 - 1,5 tuntia)

     

    Jo kahden kuukauden säännöllinen viikottainen joogaharjoitus saa aikaan muutoksia stressinhallinnassa ja hyvinvoinnissa. Yhteinen Tyky-toimintana järjestetty hyvän olon hetki parantaa myös ihmissuhteita ja ilmapiiriä työpaikalla.

     

    Sisältö:

    • Viikottainen työpäivän jälkeen tai aamulla järjestettävä joogatunti sovitun kestoisena
    • Haluttaessa ensimmäinen kerta voi olla Opi hallitsemaan ja tunnistamaan stressiä -työpaja, jossa opitaan myös virkistävä toimistojoogaharjoitus.

     

     

    Itsetuntemus ja oman elämän tasapaino (kesto 2 tuntia - päivä)

     

    Opi tuntemaan itseäsi ja tiimiäsi paremmin.

    Luento tutustuttaa intialaisen lääketieteen ayurvedan yksinkertaisiin keinoihin, joilla jokainen voi itse ylläpitää hyvinvointiaan ja terveyttään. Osallistujat tekevät testin oman keho&mieli-tyypin selvittämiseksi ja saavat ohjeet itselleen sopivaan ruokavalioon ja elämäntapaan. Tietoa ja harjoituksia kommunikoinnista ja yhteistyöstä eri tyyppien välillä.

     

    Sisältö:

    • Ayurvedan kokonaisvaltainen ihmiskäsitys ja keho&mieli-tyypit
    • Oman keho&mieli-tyypin tunnistaminen testin avulla

    • Omalle tyypille sopiva ruokavalio, päivärytmi ym suositukset

    •Eri keho&mieli-tyyppien ominaisuudet ja haasteet sekä yhteistyö ja kommunikointi eri tyyppejä edustavien kanssa.

     


    Kerro oman yrityksesi tarpeista ja pyydä tarjous p. 050 536 7226 tai info@joogaterapia.fi

    Lue artikkeli Parasta joogaa toimistoon Voi Hyvin -lehdestä 5/08.

     

    Lue artikkeli Stressi kuriin työvaatejoogalla TS 20.8.2008.

     




    Lyhytkin säännöllinen tietoisen läsnäolon harjoittaminen tuo tyyneyttä mieleen ja lisää keskittyneisyyttä ja dynaamisuutta.